De vierde dag - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu De vierde dag - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

De vierde dag

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

17 April 2011 | Nederland, Ede

Lieve allemaal,

Vanochtend eerst met de meiden naar de kerk geweest. Overweldigend om de betrokkenheid van iedereen te ervaren. Het is als de handen die ons dragen nu onze wereld op zijn kop staat. Uiteindelijk zijn we om 11.45 uur snel naar het zkh geracet om op tijd (12.00 uur) aanwezig te zijn voor het bezoekuur. Helaas waren we net te laat om Ria te zien lopen. Ze was met hulp van de zuster en de rollator van een medepatiënt zelf naar het toilet geweest. Ook had ze zichzelf ’s morgens in bed gewassen. Toch weer een paar stapjes in de goede richting.

Het eten tussen de middag zag er heel wat smakelijker uit dan gisterenavond. De tomatensoep rook lekker, net als de warme griesmeel. Gelukkig is Ria rechts, zodat ze zelf kan eten. Het lastigste is de laatste beetjes uit het bakje halen. Daarvoor moet ze het bakje een beetje scheef houden. Dat probeert ze te doen met haar linkerhand, maar dat valt niet mee. Het kost haar veel energie om zich te concentreren op wat ze moet doen. Maar ze blijft het proberen. De zuster had ook al gezegd dat ze een echte doorzetter is.

's Middags hebben we eerst de verjaardag van de oma van Ria (Oma van Wijde - 87 jaar). Ina en Gemme zijn daarom om vijf uur naar het zkh gegaan. Zelf ga ik om half zes. Ria vertelt dat ze vanmiddag voor de tweede keer zelf naar het toilet is geweest. Ook is onze domina Hilde bij haar geweest. Ze hebben en stukje uit de bijbel gelezen en gebeden en dat heeft Ria goed gedaan. Later komen ook Ed, Dees en Ryan en Leo en Joram. Rond zeven uur komt pa met de meiden. Ook nu wordt Ria vanaf een uur of half acht weer moe en om acht uur gaan we weer naar huis.

Morgen begint als het goed is de therapie. We zijn benieuwd hoe dat gaat. Wat zal de fysiotherapeut zeggen van de vooruitgang van Ria? Ik heb de verpleging ook gevraagd of er een doktersverklaring kan komen. Dat is nodig om de studie Onderwijsassistent waar Ria met zoveel overgave en vooral plezier mee bezig was, (tijdelijk) stop te zeggen. Of het tijdelijk is of definitief wordt ... de toekomst zal het leren. Daar gaan we ons voorlopig nog niet druk om maken. Het wachten is nu vooral op het bericht dat Ria naar Groot Klimmendaal bij Arnhem mag om te gaan revalideren.

Simon, Ria en de kids

• 17 April 2011 - 20:57

Lilian En Dries Jan:

Ria, wat ben jij een doorzetter zoals we dit nu lezen. Alles is mogelijk bij God en we weten al dat Hij bij jou en je gezin is, dat hebben we al gemerkt, we bidden voor heel veel kracht en doorzettingsvermogen om zo snel mogelijk weer bij je gezin te kunnen zijn. En dat er snel een plaats voor je is in Groot Klimmendaal!
    Simon ook jij en de meiden heel veel sterkte en als we iets voor jullie kunnen doen, dat weet je, je kunt hier altijd terecht!

groetjes Lilian en Dries Jan

• 17 April 2011 - 21:06

Paul Van Veen:

Beste Simon en kids,

Wees niet somber! Als ik dit lees is het een licht herseninfarct, zoals ik ook heb gehad in 2006. Ria is jong, sterk, ze gaat terugkomen, let op mijn woorden. We hebben voor haar gebeden, de gemeente steunt jullie, en dat is veel waard. Vertrouw op Christus, vooral in de komende week. Hij heeft het voor ons allen, dus ook Ria, opgenomen. Of zoals ik vanuit mijn RK traditie heb meegekregen: Christus Vincit, Christus Regnat, Christus Imperat. Dat vieren we met Pasen: Christus overwint, Christus regeert, Christus heerst. Heel veel sterkte en hartelijke groet, Paul van Veen

• 18 April 2011 - 05:52

Conrad Kitty V Gils:

Hoi Simon Ria en de kinderen,
    We hoorde het slechte nieuws van Jan Brouwer.....
    Maar gelukkig schijnen er ook weer lichtpuntjes in het herstel.
    We hopen dat de revalidatie voorspoedig mag gaan.
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal en heel veel beterschap!
    Lieve groetjes Conrad Kitty Robin* Joey Jochem van Gils

• 18 April 2011 - 08:01

Ton En Jopie :

Weer mooi om te lezen dat ze vooruit gaat .En ja Ria laat nu echt haar vechters aard zien . Hoop dat ze snel naar Groot klimmendaal kan .
    En door de mentaliteit die ze heeft zal ze terug komen als de Ria die we kennen.
    Liefs Ton en Jopie

• 18 April 2011 - 09:51

Chris Van H:

Beste Simon, kinderen en Ria,
    Ik zag net het eerste bericht over Ria en m'n adem stokte. Gelukkig is er inmiddels beter nieuws en mogen jullie hopen op herstel.
    Heel veel sterkte gewenst.

• 18 April 2011 - 14:23

Patrick,pien En Kids:

lieve ria, simon, Nicole en Daniëlle,

Heel veel sterkte gewenst met alles.
    We denken aan jullie.
    Ook namens tante marro.
    We blijven jullie trouw volgen op deze site en hopen op heeeeeel veeeeel vooruitgang.

Veel liefs van ons

• 18 April 2011 - 17:11

Leo, Corine En Joram:

dag Ria,

Het was raar om op oma haar feestje te zijn, terwijl jij er niet was...
    Gelukkig dat Simon praatte over de afgelopen dagen. Het is soms lastig hoe je je in deze situatie op een feestje moet gedragen, teminste dat vind ik.
    Waarschijnlijk was je gisteren helemaal total loss van al het bezoek wat je hebt gekregen,of niet?
    Lieve Ria, hopelijk gaat het steeds en steeds weer beter met je. We houden Vertrouwen en Hoop...

• 18 April 2011 - 18:37

Gerard Wilma En Kids:

Ria wat ben ik blij jou vanmiddag gezien te hebben, je bent een doorzetter hoor, we zijn ape trots op je. Wat je nu allemaal alweer kan vergeleken bij gisteren. Petje af hoor.
    Tot gauw.

groetjes Wilma Gerard Marco en Kristel.