De zesde dag - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu De zesde dag - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

De zesde dag

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

19 April 2011 | Nederland, Ede

Lieve mensen,

Ik blijf mij verbazen over de hoeveelheid reacties die wij op allerlei manieren van jullie krijgen. GEWELDIG!!! Het bord achter Ria's bed hangt al helemaal vol en als het zo door gaat moeten we straks kaarten dubbel gaan hangen. En alle e-cards doen we in een map met insteekhoezen. Het is zo fijn om te ervaren dat jullie allemaal zo enorm meeleven.

Vandaag was ook weer een dag waarop Ria veel vooruitgang heeft geboekt. Ze heeft zich vanochtend staande gedoucht, ze heeft los over de gang gelopen en tussen de middag mocht ze in de rolstoel mee naar buiten. Het was heerlijk weer en ik ben zelfs de zonnebril uit de auto gaan halen. Als de spreekwoordelijke slagroom op het toetje, mocht ze ook een ijsje. Daar heeft ze echt van zitten smullen. Toen we terug op de kamer kwamen, kwam de fysiotherapeut een rollator brengen zodat ze nog makkelijker zelf een stukje kan gaan lopen.

’s Avonds vielen we ook weer van de ene verrassing in de andere. Eerst stond Ria mij en de meiden op te wachten bij de lift. Ze was er zelf heen gelopen met behulp van de rollator. En op de kamer zagen we de volgende verrassing op haar bord liggen. Ria heeft de slikproef die de logopedist ’s middags bij haar kwam afnemen glansrijk doorstaan. Ze mag nu weer gewoon eten en zit niet meer elke dag tegen alleen papjes en gepureerd eten aan te kijken. En ze mag nu ook weer gewoon drinken in plaats van alleen verdikt. Voordeel is dat ze nu zelf drinken mag pakken en niet alleen maar vastzit aan de rondes die worden gelopen. Ze heeft zich het bord spaghetti en de bak sla dan ook goed laten smaken.

Al met al weer een dag om met veel dankbaarheid op terug te kijken en dat doen we dan ook zeker.

Simon, Ria en de kids

  • 19 April 2011 - 20:02

    Ton En Jopie:

    Heerlijk om dit allemaal te lezen dat ze elke dag weer vooruit gaat.

    vrijdag middag komen we bij haar op bezoek.

  • 19 April 2011 - 20:33

    Michael:

    Whow hé dat gaat echt enorm snel vooruit zeg, geweldig!!!!! Echt enorm bemoedigend om te lezen.

  • 19 April 2011 - 21:02

    Rianne:

    Hoi lieverds,
    Wat fijn om te lezen dat de voortgang zo voorspoedig gaat. We duimen dat deze stijgende lijn zich voortzet. Hele dikke kussen uit Utrecht.

  • 20 April 2011 - 06:15

    Frank & Nicole:

    ... en ik vond die Brei er toen ik er was net zo lekker uitzien... :-(

    Gaat lekker zo... doorgaan !

    Frank & Nicole

  • 20 April 2011 - 06:31

    Marijke Bakker:

    Super fijn om te horen dat ze zo goed vooruit gaat ,dat is toch echt heel bemoedigend zeg.
    Heerlijk dat de slikproef goed is gegaan en dat ze nu gewoon mag gaan drinken en eten.
    Ik ben ook zeer benieuwd hoe ik haar vanmiddag aan tref.
    Groetjes van Jan en Marijke

  • 20 April 2011 - 10:24

    Bert Bult (KPN):

    Simon, Ria en kids,
    ik ben enorm geschrokken van het bericht van Simon over wat jullie (Ria) is overkomen. UIt de berichtgeving maak ik op dat er gelukking verbetering is te ontdekken. Daar ben ik blij om.
    Ik ken je niet pewrsoonlijk Rias,maar ik wens je veel kracht en wijsheid toe om je uit deze beproeving te vechten. Veel sterkte en toi, toi, toi de komende tijd.

  • 20 April 2011 - 13:04

    Maarten Schutgens:

    Goed te lezen dat het snel de goede kant uit gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Ria

Dit dagboek ben ik gestart om jullie te kunnen informeren over hoe het met Ria gaat.

Actief sinds 15 April 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 55834

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 28 November 2011

Deel 2: Revalidatie

14 April 2011 - 27 April 2011

Deel 1: Ziekenhuis

29 November 2011 - 30 November -0001

Deel 3: Hartoperatie

Landen bezocht: