De eerste week - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

20 April 2011 | Nederland, Ede

Lieve mensen,

Het is vandaag een week geleden dat Ria werd getroffen door een herseninfarct. En ik heb vandaag heel goed nieuws. Ik hoorde vandaag tegen de middag dat Ria van het weekend met verlof mag. Omdat ik vandaag voor het eerst een dag naar het werk in Odijk was, was ik er niet bij toen het goede nieuws werd meegedeeld. Op zich maakt dat het nieuws niet minder mooi. Van zaterdag tot maandag mag ze lekker thuis verblijven. Dat had ik een week geleden echt niet durven hopen. Morgen moet ik even met de verpleging afstemmen wat er precies allemaal geregeld moet worden. Maar wat een prachtig bericht!!! Kan ze toch nog mee uit eten met de buurtjes. Want dat zag ze ook al bijna aan zich voorbij gaan.

Al met al heel wat anders dat het dipje dat ik gisterenavond had. Ik heb een mailtje gestuurd naar de opleiding van Ria om die (tijdelijk) stop te zetten. Ook heb ik de twee examens geannuleerd die waren gepland voor volgende week en de tweede week van mei. Ze was zo lekker bezig met haar opleiding tot Onderwijsassistent en het is nog maar de vraag of ze het straks weer kan oppakken. De tijd zal het leren. Of het zo heeft moeten zijn, kreeg ik vrijwel gelijktijdig een heel warm mailtje van een oud-collega met daarin ook nog eens een zelf gemaakt gedicht:

Wat jij zo jij maakt is zo mooi en uniek,
dat al zou alles om je heen veranderen,
die essentie blijft identiek.
Jij met alle liefde waar een ieder van geniet,
dat al zou alles bij jou veranderen,
je in essentie geen verschil ziet.

Peter bedankt en zodra Ria weer helemaal thuis is gaan we lekker BBQ’n.

Vanochtend kreeg Ria ook nog een hele leuke verrassing. Ze werd gebeld door de klas (Patrimonium 3B) waar ze stage loopt voor haar opleiding. De kinderen zongen uit volle borst het mooie lied: De Here zegent jou (Opwekking voor kinderen 185). Ze was daar heel blij mee. ’s Middags bleek trouwens dat de telefoon die ze aan bed heeft redelijk gevoelig is, want ze was niet te bereiken. Het blijkt dat je de telefoon na een gesprek zelf weer “uit” moet zetten. Maakt niet uit, nu weet Ria het en kan ze er dus rekening mee houden. Alleen wel een beetje vervelend voor iedereen die haar vandaag heeft geprobeerd te bellen.

Vanavond was het ook weer gezellig druk: eerste Ina, Celia, Jan, Chantal, Reno en haar petekind Jade (zie foto) en later Hans, Sandra, Bjorn, Nils en Rien en Gerda Meijer (vader en moeder van Hans). En uiteraard waren de meiden en pa en ma van de Blaak er ook. In tegenstelling tot de afgelopen dagen, hield ze het beter uit. Toen ik weg ging zei ze ook dat ze nog even de krant ging lezen die we mee hadden genomen. Dat is op zich ook al weer een goed teken.

Gisteren schreef ik trouwens dat het bord achter haar bed al helemaal vol hangt. En ook vandaag heeft ze weer de nodige kaarten ontvangen. Eén daarvan was wel erg bijzonder. Een collega gaf mij ’s morgens een kaartje mee van circa vijf bij vijf centimeter. Daar zou ik vast nog wel een plekje voor hebben zei ze erbij HAHAHAHA. Dat klopt zeker. Omdat niet alle kaarten zo klein waren, heb ik alles wat ingeschikt. Het bord hangt nu echt helemaal vol (zie foto) en dus moeten de volgende kaarten toch dubbel opgehangen worden. Het is trouwens wel te hopen dat ze maandag op dezelfde plek komt te liggen, anders moet ik alle kaarten er nog vanaf halen HAHAHAHA. En als je je dan bedenkt dat Ria ook nog een map heeft met daarin alle eCard, tekeningen en de kaart van de klas van Daniëlle met daarop ook alle namen van de kinderen. Overweldigend!

Het klinkt mogelijk wat afgezaagd, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het wederom een dag was om met heel veel dankbaarheid op terug te kijken en dat doen we dan ook zeker.

Simon, Ria en de kids

  • 20 April 2011 - 20:22

    Hallo Ria En Simon:

    Wat goed om te horen vandaag van Danielle al en ook van jou Simon dat Ria een paar dagen naar huis komt met de Pasen! En Ria ik hoop dat je nog meer kracht krijgt om aan te sterken en door te zetten hierdoor! Je bent een (over)winnaar, in Hem die jou heeft liefgehad, maar zeker ook door je gezin en al die lieve mensen om je heen. Veel sterkte en liefde toegewenst, en ik hoop je snel weer thuis te zien komen!
    Lilian

  • 20 April 2011 - 21:37

    Marijke Bakker:

    Simon het was super goed om zelf te zien hoe vooruit Ria al gaat.
    Komt ze daar zelf voorzichitg aanlopen zonder hulpmiddelen ofwat dan ook.Ria wat geweldig meis.....ook leuk om haar ouders weer eens te treffen. Heerlijk om te zien hoe trots ze op hun dochter zijn.Wat zal het een fijne paasdagen voor jullie zijn.
    groet van Jan en Marijke

  • 21 April 2011 - 07:13

    Peter, Inge En Ivana:

    Hey Simon,

    Wat een feest dat ze naar huis mag! Gezellig met de Pasen en heerlijk even in haar eigen omgeving. Voor haar en voor jullie helemaal geweldig!

    Geniet van het samen-zijn!

    Groetjes!

  • 21 April 2011 - 08:29

    Gerard Wilma En Kids:

    Wow wat een nieuws zeg en Ria... nu kun je toch mee met het etentje, het is je gelukt!! We zijn mega trots op jou.

    Groetjes Gerard Wilma Marco en Kristel

  • 21 April 2011 - 09:50

    Paul Van Veen:

    Beste Simon en Ria;

    Goed nieuws! Fijn dat jullie het grote feest van Pasen samen thuis kunnen vieren. Ik hoop zo intens dat het net zo goed afloopt als bij mij. Van een herseninfarct in 2006 heb ik niets overgehouden. We bidden hier ervoor dat dit bij jullie ook zo mag gaan. Héél veel sterkte gewenst voor jullie beiden en geniet van het Paasweekeinde, thuis!

  • 21 April 2011 - 11:13

    Patrick, Pien+ Kids:

    Ria, Simon, Nicole en Daniëlle,

    Wat een geweldig nieuws!! Lekker weer compleet van 't weekend. Geniet er lekker van en laten we hopen dat deze stijgende lijn zo door blijft gaan!!
    Kus uit Krimpen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Ria

Dit dagboek ben ik gestart om jullie te kunnen informeren over hoe het met Ria gaat.

Actief sinds 15 April 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 55832

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 28 November 2011

Deel 2: Revalidatie

14 April 2011 - 27 April 2011

Deel 1: Ziekenhuis

29 November 2011 - 30 November -0001

Deel 3: Hartoperatie

Landen bezocht: