Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

22 April 2011 | Nederland, Ede

Lieve mensen,

Vandaag was het wat rustiger dan de andere dagen. Ze is de afgelopen dagen ook met zulke sprongen vooruit gegaan, dat wij ons al afvroegen wat er vandaag nog bij zou kunnen. Nou, in ieder geval dat ze nu gewoon de trap op kan lopen en niet meer op iedere tree met twee voeten. Ook kan ze haar linker arm steeds wat beter gebruiken en gaat het lopen ook steeds iets soepeler. Ik blijf mij verwonderen als ik bedenk hoe het vorige week was. Ook de therapeut is erg tevreden.

Vanmiddag weer heerlijk in het zonnetje een ijsje zitten eten. Omdat Daantje vrij was, is ze mee geweest. Niek is lekker naar een vriendin gegaan. Ton en Jopie kwamen ook en omdat de moeder van Ria zelf in het zkh moest zijn, kwamen zij en pa ook nog ff buurten. Ruim over de tijd van het bezoekuur weer afscheid genomen. Morgen om deze tijd is ze al lang en breed thuis en straks zien we elkaar ook weer.

Na samen met Daantje een patatje te hebben gegeten bij Gini, die zich net als Desire ook lam geschrokken was, gingen we met z’n tweeën weer richting het zkh. Omdat er verder niemand zou komen, had ik de laptop meegenomen. Ria kon dan even op haar gemak de verhalen van de afgelopen dagen lezen. En uiteraard ook al jullie reacties. Aan de ene kant vond ze het heel fijn, maar aan de andere kant vond ze het ook moeilijk om geconfronteerd te worden met wat er gebeurd is. Ria geeft aan dat ze het eigenlijk nog niet helemaal goed beseft. Ze weet het wel, maar toch. Het is nog steeds zo onwerkelijk. Dat is natuurlijk ook best lastig en het zal tijd nodig hebben om het volledig te accepteren. Maar zoals ik (en jullie) Ria ken(nen), is ze een sterke vrouw en dus gaat het ons met hulp van God ook lukken deze heuvel te slechten.

Omdat Ria moe was van haar therapie ’s middags, gaan we iets voor achten al naar huis. Nog één nachtje slapen … of … nog twaalf uren wakker liggen. Laten we maar uitgaan van het eerste. Tot morgen lieverd. Dan mag je lekker het weekend mee naar huis.

Simon, Ria en de kids

• 22 April 2011 - 20:02

Arie En Marjan V:

Hallo Ria en Simon,
    Jullie leven staat opeens heel erg op zijn kop! Knap hoe jullie het beiden doen!
    Goed om te lezen dat Ria het Paasweekend thuis mag doorbrengen. Fijn dat je zo vooruit gaat. Knap van je hoor! Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegewenst.hartelijke groeten, Arie verhoef en Marjan Vermeulen

• 22 April 2011 - 20:04

Joke:

Hoi Ria ,Simon en de meisjes,
    Wat fijn om te lezen dat Ria zo goed voorruit gaat en dat jullie samen, thuis, het feest van Pasen kunnen vieren.
    Doen jullie wel een beetje rustig aan? Niet te veel prikkels want Ria zal nog best snel moe zijn en rust is ook een goede therapie.
    Wij wensen jullie gezegende paasdagen, geniet van elkaar.
    Liefs, Joke en Hans

• 22 April 2011 - 20:15

Tante Karin:

Lieve allemaal,

Het is niet te geloven. Jullie zullen wel elkaar in de armen moeten knijpen of het echt is.

Ga er intens van genieten en vooral de meeste tijd voor jullie zelf houden, want dit is zo kostbaar!!!!!!!!!!

Liefs van tante Karin.

• 23 April 2011 - 04:09

Andrea Wim En Noortj:

Jippie vandaag is het zover Ria je gaat lekker weer in je eigen bed slapen en heerlijk genieten van simon en de kinderen. Hele goede paasdagen met elkaar en heel veel sterkte met het verdere herstel

• 23 April 2011 - 10:21

Conrad Kitty En Kids:

Hoi Ria Simon en de kinderen,
    Geniet van de komende dagen lekker samen.
    Neem de rust saampjes, zo kostbaar...
    je eigen gezinnetje..... en wat is nu fijner dan SAMEN te zijn......
    Dat weet je des te meer te waarderen als je noodgedwongen ff zonder elkaar bent...
    En voor dit paasweekend kun je geen betere Pasen wensen:-)
    Super Ria en Simon dat jullie er beide voor gaan en er zo hard voor werken.
    Lieve groetjes van ons

• 23 April 2011 - 20:53

Evert:

Simon, fijn dat het meevalt. Ik hoop dat het alleen nog maar beter gaat. Succes voor jullie beiden en jullie kinderen, groet Evert