Nieuwsflits - Ria mag poliklinisch revalideren !!! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Nieuwsflits - Ria mag poliklinisch revalideren !!! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Nieuwsflits - Ria mag poliklinisch revalideren !!!

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

27 April 2011 | Nederland, Ede

Lieve allemaal,

Gisteren schreef ik er al over dat Ria mogelijk polikliniosch kan gaan revalideren. Ze mag dan lekker naar huis en gaat voor de revalidatie twee dagen per week naar het zkh in Ede. Maar zoals ik ook aangaf, gaan we voor lange termijn herstel en niet voor korte termijn plezier. Ik wilde het daarom eerst nog overleggen met de revalidatiearts.

Vanochtend om acht uur gelijk naar het zkh gebeld. Helaas was de arts er nog niet, maar ik zou teruggebeld worden. Dat gebeurde tegen tienen. Ik heb gevraagd of Ria dezelfde zorg krijgt als wanneer ze naar Groot Klimmendaal zou gaan. Dat blijkt zo te zijn. De poliklinische behandeling in het zkh wordt feitelijk gedaan vanuit Groot Klimmendaal. De werkwijze is identiek. Er volgt eerst een intake aan de hand waarvan het behandelplan wordt opgesteld. Eerst na twee weken en dan na vier weken volgt een evaluatie over het verloop van de revalidatie. Eventueel wordt het plan bijgesteld. Bijvoorbeeld een dag extra revalidatie als de resultaten achterblijven bij de verwachtingen. Daarnaast worden ook bij poliklinische revalidatie alle facetten meegenomen, dus ook de mentale en psychische situatie. Groot voordeel van poliklinische revalidatie is dat "de kwaliteit van leven zoals de arts dat noemt" thuis veel beter is dan in een revalidatiecentrum. Dat zal een spoedig herstel dus niet in de weg staan.

De revalidatiearts wil binnen twee weken beginnen met de revalidatie. Hij heeft tevens aangegeven dat hij eigen wil dat Ria eerst nog een weekje thuis is. Ria kan dan beter ervaren wat goed gaat en waar ze nog moeite mee heeft. En dat is weer van belang om een goed behandelplan op te kunnen stellen. Daarnaast is het natuur sowieso fantastisch, want het zou bovendien betekenen dat ze binnen een aantal dagen lekker naar huis komt!!!

Simon

gr Lilian

• 27 April 2011 - 09:53

Frank & Nicole:

Hey "Ligtjes",

DAT zijn nog eens berichten !

Groeten vauit DE

F & N

• 27 April 2011 - 09:57

Yvonne Slappenel:

Super, wat goed om te horen!! Gefeliciteerd met het goede nieuws!!

• 27 April 2011 - 10:25

Dianne:

Wat een geweldig nieuws is dit.
    Dit is voor het hele gezin fijner, zeker ook voor de kids zodat hun ook weer regelmaat krijgen.

Heel veel liefst van Edwin Dianne en de kids

• 27 April 2011 - 11:15

Toos Westra:

Geweldig voor jullie allemaal!!

• 27 April 2011 - 11:46

Monique:

Hoi Hoi,
    Wat goed te horen dat alles zo voorspoedig gaat...

Gewelig!

Monique Gijsbert en de kinderen Bakkenes

• 27 April 2011 - 12:49

Michel Van Veen:

Heerlijk. Goed nieuws, jullie verdienen het!

Laat de 'revalidatiestrijd' maar beginnen!

Succes

• 27 April 2011 - 13:05

Ton En Jopie:

Zo dit is schitterend nieuws .Geeft jullie ook een beetje rust in het dagelijkse leven en thuis is altijd beter dan een opnamen ver van huis ,je hebt dan niet het gemis van je eigen omgeving en volgens mij is dat ook veel beter voor Ria.
    Maar ook voor jullie.

• 27 April 2011 - 14:52

Scott En Jacolien:

geweldig nieuws!!!
    fijn dat ze al zo snel naar huis komt, en ook dat ze vanuit de thuissituatie kan gaan revalideren! echt super!
    groetjes van ons.

• 27 April 2011 - 15:39

Michael En Karin:

Yeahhh super nieuws!!!!!! Helemaal gerustgesteld ook nu het echt dezelfde behandeling is he, heerlijk idee!

• 27 April 2011 - 15:54

Joke:

Ha de ligtjes,

Fijn hoor dat de revalidatie zo kan, lekker thuis, heerlijk.
    liefs,
    Joke