Op de fiets beleef je iets! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Op de fiets beleef je iets! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Op de fiets beleef je iets!

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

18 Mei 2011 | Nederland, Veenendaal

Dick Bruna heeft ooit een liedje gemaakt over Nijntje die op haar fiets altijd wel iets beleefd. Zo was het fietsen vanmiddag tijdens de therapie voor Ria ook een hele belevenis. En het ging heel goed. Eerst een rondje op het basketbalveld van het zkh met aan allebei de kanten een fysiotherapeut (zie foto’s en kijk dan vooral ook even goed naar Ria haar helm hahahahaha). Toen nog een paar achtjes draaien en volgens gelijk met de fysio een rondje door de wijk fietsen. Geen centje pijn, alleen 25 minuten fietsen is wel een hele inspanning. Ria mag nu thuis ook fietsen, alleen moet er dan wel altijd iemand bij zijn om ook op het verkeer te letten. De volgende keer dat Ria gaat fietsen, zal de fysio vooral daar extra aandacht aan besteden. Ze nemen dan ook een iets drukkere route om te kijken hoe Ria dat doet. Maar al met al toch wel weer fantastisch nieuws. We kunnen nu ook een fiets met trapondersteuning voor Ria gaan uitzoeken, want dat zouden we dit voorjaar toch al gaan doen. Want we weten nu in ieder geval zeker dat fietsen wel weer goed komt.

Het andere goede nieuws is dat Ria ook af en toe een paar uurtjes naar school mag gaan. Ze moet uiteraard gaan afstemmen met de juf hoe ze dat precies gaan doen, maar het is natuurlijk wel erg fijn. Dan kan Ria in ieder geval ook de afsluiting van het schooljaar gewoon meemaken. En voor de kinderen is het natuurlijk ook leuk, want die moeten juf Ria nu al meer dan een maand missen.

Voor vandaag laten we het hierbij. Het was een drukke dag met vanmiddag therapie en daarna het schoolkorfbaltoernooi van Daniëlle (Patrimonium 11 – klas 5 – is door naar de volgende ronde en moet daarom zaterdagmiddag weer aan de bak). Daarna nog een vergadering van de kindernevendienst. De pap is dan echt wel op en Ria is dan ook blij dat ze morgen een rustige dag heeft.

Simon, Ria en de kids

• 18 Mei 2011 - 21:58

Ma De Ligt:

Wow, dat ziet er flitsend uit. Maar.. geweldig dat het goed ging en dat je wens nu ook uitkomt.
    Enne .. succes op school. Ik krijg een beetje kippevel van al die mooie dingen.

Kus, ma

• 19 Mei 2011 - 05:43

Tante Marro:

Lieve luitjes,
    Wat fijn, dat ook dit weer gelukt is .
    Ria, je bent ook een echte doorzetter hoor!
    Heel veel sterkte met alles met een
    hartelijke groet van tante Marro.

• 19 Mei 2011 - 06:16

Frank & Nicole:

Ik had echt al lopen te denken hoe ze dat nou zouden doen dat "fietsen buiten"...

Ik dacht al aan een driewieler of fiets met in hoogte verstelbare zijwieltjes..

Maarja.. dat die zijwieltjes door twee fysiotherapeuren werden vervangen...
    Pure luxe natuurlijk ;-)

Geweldig zoiets... en ik had dit zo snel echt niet verwacht... Ga door zo !
    Trappen met die handel...

Groeten van ons

• 19 Mei 2011 - 07:04

Ton En Jopie:

Schitterend dat het fietsen goed gaat .
    De foto,s zijn mooi en zeg tegen Ria dat de helm erg mooi staat.
    Maar ondertussen wel weer een stap verder.En fijn voor Ria dat ze ook weer even naar de klas kan.
    Jullie allemaal gefeliciteerd en succes

• 19 Mei 2011 - 07:38

Rianne:

Victor en Coen vinden die helm vast helemaal geweldig!!! En wat super dat er weer gefietst kan worden. Helemaal goed. Geniet van je rustige dag vandaag. Dikke kus uit Utrecht.

• 19 Mei 2011 - 07:42

Wilma:

Geweldige foto's zeg, Ria je kan wel zien dat je flink doortrapt de fysio's moeten gewoon joggen naast jou haha.

En wat gweldig dat je weer een paar uurtjes naar school mag, ze hebben ook nog maar 4 weken school, de 2 vakantie weken er natuurlijk niet bij gerekend.
    Wat zullen de kinderen trots en blij op en met je zijn.

Die helm...wow.

Liefs Wilma

• 19 Mei 2011 - 08:07

Gerry & Bianca:

Hey Bikkel... mag ik jou helm lenen?

Zo te lezen is er veel vooruitgang. En natuurlijk mede dankzij je bikkel karakter.

Tot snel

Groet Marijke

• 20 Mei 2011 - 10:49

Conrad Kitty En Kids:

Hoi Simon Ria en de kids,

Wat fijn dat het zo goed gaat met het herstel!
    Super!
    Word vast een mooie zomer voor jullie met alleen nog maar meer herstel:-)
    Geniet maar lekker van elkaar.
    Liefs wij uit Bladel dus:)

• 21 Mei 2011 - 16:06

Toos Westra:

net terug van een week vakantie en
    dan al dat goede nieuws lezen,
    geweldig.
    Succes en geniet ervan (doen jullie
    toch wel)
    Liefs voor allemaal van mij