Vakantie - Reisverslag uit Oostkapelle, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Oostkapelle, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

07 Augustus 2011 | Nederland, Oostkapelle

Hallo allemaal,

Als ik dit verslag schrijf, zitten we eigenlijk al niet meer in Oostkapelle, maar in Aalden (Drenthe). Afgelopen zaterdag 7 augustus zijn we om circa 10.30 uur weer vanuit Oostkapelle vertrokken richting Veenendaal. We hebben er drie weken in een huisje gezeten. Heerlijk! Dat hadden we een kleine vier maanden geleden echt niet durven dromen. Ik had zelfs al plannen gemaakt dat de vader en moeder van Ria met de meiden naar Zeeland zouden gaan. Ik zou dan wel we kijken of ik in de weekenden kon komen. Gelukkig bleek al vrij snel dat dat niet nodig zou zijn, want na ruim twee weken kwam Ria al weer naar huis.

De eerste twee weken wilde het weer niet zo goed meewerken. Erg weinig zon, maar gelukkig viel de hoeveelheid regen ook goed mee. We hebben gefietst en zijn toch ook wel een paar keer naar het strand geweest. Niet om een hele dag te bakken, maar om te genieten van de zee. En achter een windscherm met een fleece-jack aan en een kop koffie erbij is het goed uit te houden. Ik en de meiden hebben zelfs een paar keer gezwommen. Er stond namelijk vrij veel wind en dus waren er mooie golven. En dan kun je lekker met een bord op de golven meesurfen. De tweede week van de vakantie hebben we ook nog verschillend bezoek gehad. Eerst (o)pa en (o)ma de Ligt, daarna (o)pa en (o)ma van de Blaak en tenslotte Gert, Edwin, Desire en Ryan. Gezellig. De laatste week waren we weer met z'n vieren. Het was toen ook prachtig weer en we zijn vier dagen heerlijk naar het strand geweest. En de dames, met name Ria, zijn lekker gekleurd. En ondanks dat het weer niet zo mooi was als vorig jaar, hebben we zeker genoten. Lekker gefietst (Ria op haar elektrische fiets), heel veel bramen geplukt en saus van gemaakt, Daantje naar de vakantiebijbelweek en vooral ook lekker rustig aan gedaan. En dat was immers ook de opdracht die Ria mee had gekregen. Via de foto's kun je een beetje een indruk krijgen. Binnenkort zullen alle foto's te zien zijn via onze eigen website (wwww.de-ligt.nl of rechtstreeks op http://www.de-ligt.nl/albums/Oostkapelle_2011 gebruikersnaam: Ligies en wachtwoord: Oostkapelle). Ja ja, het was al met al een heel bijzondere vakantie. En zelfs het feit dat het weer niet zo wilde meewerken als we vooraf hadden gehoopt, hebben we het heel goed gehad. Dankbaar dat we uberhaupt op vakantie konden met z'n vieren.

Vervolg: dinsdag 9 augustus 23:00
Zoals ik in het begin aangaf, zitten we momenteel in Aalden (Drenthe). Omdat de vader en moeder van Ria niet naar de camping konden, hebben ze een midweek geboekt bij Landal Greenparcs. Gert en de meiden zijn ook mee. Ria en ik zijn vanmiddag gegaan. Zelf ga ik morgen weer naar huis omdat in donderdag weer moet werken. Ria komt vrijdag met de rest weer terug naar huis. Reden dat Ria en ik vandaag pas zijn gekomen is dat Ria gisteren nog bij de trombosedienst langs moest en bovendien had ze weer een gesprek met haar personal coach bij de sportschool. En tot slot moest Ria vandaag eerst naar ergotherapie en had ze vervolgens een Cardioversie. Vlak voordat we op vakantie gingen, hebben we een gesprek gehad bij de cardioloog. Omdat Ria ondanks de medicijnen nog steeds last heeft van boezemfibrileren, is besloten dat het hart een reset nodig had. Bij een cardioversie krijg je onder een lichte narcose een stroomstoot toegediend. Doel is dat het hart weer goed gaat kloppen. Het klinkt heftig (en het is uiteraard ook spannend) maar Ria gaf achteraf zelf aan dat het niet zoveel voorstelt. Na de cardioversie was het ritme in eerste instantie prima. Op de ECG was dat mooi te zien. Eerst onregelmatig, dan de stroomstoot en vervolgens heel mooi regelmatig en ook rustiger. Vlak voordat Ria weer naar huis mocht, kwam de ritmestoornis echter weer terug. Het is nu dus weer net als voor de cardioversie. Op zich is het niet levensbedreigend en gelukkig heeft Ria er eigenlijk ook geen last van. Dat in tegenstelling tot de onregelmatige hartslag die ze periode voor het herseninfarct had. Begin september hebben we weer een afspraak bij de cardioloog om te kijken hoe we verder gaan. Mogelijk nogmaals een cardioversie of andere medicijnen. En mocht dat ook niet helpen, zijn er ook nog andere mogelijkheden. We zullen wel zien.

Dat was weer een lange update, maar dat is logisch als het meer dan een maand geleden is. En er is nog veel meer te vertellen. Al met al kunnen we toch weer zeggen dat we kunnen terugkijken op een heerlijke vakantieperiode. Tot snel.

Simon, Ria en de meiden

• 10 Augustus 2011 - 07:53

Ton En Jopie:

Fijn om te lezen dat jullie het goed nar de zin hebben gehad en lekker hebben genoten. Het is jullie gegunt.

• 10 Augustus 2011 - 09:52

Marijke:

Ik dacht zondag al die dames zien er goed uit zeg....lekker kleurtje gekregen.
    Fijn dat jullie van de vakantie genoten hebben.
    En wat een leuke foto's.
    Tot ziens...groetjes van Marijke