De reis is begonnen – opname in ziekenhuis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu De reis is begonnen – opname in ziekenhuis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen – opname in ziekenhuis

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

03 Januari 2012 | Nederland, Nieuwegein

Lieve allemaal,

Allereerst willen wij iedereen al het goede en bovenal een goede gezondheid wensen voor 2012. Daarnaast willen we iedereen bedanken voor de vele succeswensen die we de afgelopen weken mochten ontvangen via de site, via mail en uiteraard ook mondeling. Afgelopen zondag was er na de kerkdienst gelegenheid tot nieuwjaarwensen en koffiedrinken. En omdat onze predikant Hilde voorbede voor Ria had gedaan, werd ik ook toen overladen met succeswensen. Hartverwarmend om te ervaren dat iedereen weer zo meeleeft.

De meiden zijn inmiddels ook onder de pannen. Daniëlle logeert deze week bij de ouders van Ria. Zondag komen ze met z'n drie naar Veenendaal. Nicole logeert de komende twee weken bij verschillende vriendinnen. Wel fijn om te zien dat ze goed wordt opgevangen en dan heeft zo ook gelijk wat afleiding. Want ook zij liet gisteren wel merken het allemaal toch wel erg spannend te vinden.

Dan nu de update. Vandaag is Ria opgenomen in het ziekenhuis. We moesten om circa 9.45 aanwezig zijn om de groepvoorlichting van 10.00 uur te kunnen bijwonen. Daarna gingen we naar de afdeling en daar begon het wachten. Er werden een aantal onderzoeken gedaan, waaronder neuskweek, bloedafname en hartfilmpje. En tot ieders verbazing was het hartritme nu perfect. Het leek wel wat op kiespijn die soms ineens weg is zodra je bij de tandarts in de wachtkamer zit hahahaha. Al met al duurde het nog tot bijna half twee voordat de plek vrijkwam waar Ria vannacht komt te liggen. De persoon die daar eerst lag, heeft al die tijd op de operatie moeten wachten. Het gesprek met de afdelingsarts was om een uur of half zes en de chirurg liet tot ongeveer half zeven op zich wachten. Gelukkig hadden ze tijdens de groepsvoorlichting al aangegeven dat de Chirurg ergens tussen 16.00 en 20.00 uur langs zou komen, dit in verband met de operaties van die dag. Al met al is het dan toch wel fijn dat je tussendoor gewoon kunt inbellen om te werken, want het is in ieder geval een goede afleiding. De chirurg gaf aan dat ze er vanuit gaan dat beide hartkleppen gerepareerd kunnen worden. Mogelijk dat één van de twee vervangen moet worden door een metalen kunstklep. Als dat gebeurt, moet Ria altijd bloedverdunners blijven slikken. Anders is er toch een kans dat ze er vanaf komt. Althans, als het tweede deel van de operatie goed gaat en het hartritme weer helemaal regelmatig wordt. Om dit te doen, worden er op het hart allemaal littekentjes gemaakt/gebrand. Hierdoor wordt geprobeerd te voorkomen dat er ongecontroleerde stroompjes rondlopen die het hart onregelmatig doen kloppen. We dachten dat dit direct invloed zou hebben, maar de chirurg gaf aan dat het wel tot zes maanden kan duren. We zullen dus moeten afwachten wat het effect van het tweede deel van de operatie zal zijn. In ieder geval wel goed om te weten dat Ria ook na de operatie dus nog geruime tijd hartritme storingen kan hebben. Nadat Ria zich nog een laatste keer voor de operatie had gedoucht, ben ik naar huis gegaan. De meeste spullen heb ik weer meegenomen omdat ze morgen op de Intensive Care komt te liggen en daarna (donderdag of vrijdag) naar een andere afdeling toe gaat.

Ria wordt morgenochtend met de eerste lichting geopereerd. Daar is ze erg blij mee, want dan hoeft ze niet zo lang te wachten. Het betekent wel dat ze er morgen vroeg bij zijn om haar te wekken (06.00 uur) en klaar te maken voor de operatie. Rond kwart voor acht wordt ze naar de operatiekamer gebracht. Omdat ik Ria graag nog even wil zien voor ze wordt geopereerd (en Ria dat ook wel fijn vindt), zorg ik ervoor dat ik er vroeg ben. En daarna wachten totdat ze komen vertellen hoe het is gegaan. Enerzijds zie ik er wel tegenop, anderzijds besef ik ook dat ze in goede handen is. Zowel bij de doktoren als bij onze Hemelse Vader. Ik ga nu dan met een gerust gevoel nog even televisie kijken en daarna lekker slapen om er morgen weer vroeg uit te gaan.

Liefs,

Ria, Simon en de meiden

• 03 Januari 2012 - 20:06

Monique:

Hallo,

Wij waren zondag niet in de kerk dus graag willen we jullie de allerbeste wensen overbrengen voor het nieuwe jaar. Vooral een gezond jaar!

We zullen morgen bidden voor een goede afloop van de operatie!

Veel liefs,
    Monique, Gijsbert en de kinderen Bakkenes

• 03 Januari 2012 - 20:11

Ton En Jopie:

Heel veel sterkte .We denken aan jullie.

• 03 Januari 2012 - 20:23

Jaap En Liesbeth:

Hallo Simon,Ria en de meiden,
    Heel Veel Sterkte en Kracht toegewenst
    We denken aan jullie

hartelijke groet van Jaap en Liesbeth uit 's-gravendeel.

• 03 Januari 2012 - 20:33

Daniel&Danielle:

Heel veel sterkte en succes morgen.

• 03 Januari 2012 - 21:03

Toos Westra:

Afgelopen zondag was ik er niet, dus bij deze een gezegend nieuwjaar en blijf vertrouwen op onze God die vooral bij ons wil zijn als het moeilijk is en als de rugzak te zwaar wordt geef aan God wat je niet dragen kunt!
    Liefs voor jullie allemaal

• 03 Januari 2012 - 21:37

Paul Van Veen:

Beste Simon,

Hoewel ik er zondag was heb ik je niet persoonlijk sterkte kunnen wensen. Nu dus als nog, bij dezen. Het is niet niks wat jullie allemaal moesten en moeten doorstaan. Moge God geven dat Ria ook hier goed uitkomt. Ik hoop dat jullie de kracht zullen ontvangen om dit alles goed te doorstaan.
    Met hartelijke groeten, Paul van Veen.

• 03 Januari 2012 - 21:50

Peggy:

Ria, heel veel succes en hou je taai! En Simon, ik zal aan je denken tijdens dat lange wachten. Lieve groeten aan de meiden!

XXX
    Peggy

• 03 Januari 2012 - 23:13

Tante Karin:

Lieve allemaal,

Heel veel sterkte!
    Geweldig dat jullie je geborgen weten bij onze Heer.

Lieve groet van tante Karin.

• 04 Januari 2012 - 07:13

Hans:

Dat moet helemaal goed komen.

Gisteren ben ik na mijn werk met iemand mee naar huis gefietst die precies hetzelfde heeft ondergaan als dat Ria gaat meemaken. Dat was voor hem een maand geleden. En nu moest ik het zweet uit mijn lijf fietsen om hem bij te houden.

Dus ik heb er het volste vertrouwen in!

Sterkte met alles!
    Hans

• 04 Januari 2012 - 11:21

Angela Teunissen.:

Hallo Simon, Ria en Kids.
    Aller eerst ook een heel gelukkig,voorspoedig maar bovenal een gezegent gezond jaar.

Ik hoop dat de operatie goed gegaan is, en dat het herstel voorspoedig mag verlopen.
    Ik wens jullie al het goede in 2012.

Gr,
    Angela

• 04 Januari 2012 - 12:31

Marijke:

Als het allemaal goed is dan zal het nu wel achter de rug zijn.
    Hopelijk is alles naar verwachting gegaan.
    Geweldig fijn dat jullie je geborgen weten bij onze Heer.
    Sterkte en succes groetjes voor jou en je meiden.

• 04 Januari 2012 - 16:55

Celia:

tjee wat een spannende dag vandaag ! Een operatie van 4 uur ja m'n neus ! Eerder 8 uur of zo pfff. We zijn opgelucht dat de operatie geslaagd is en nu op naar een spoedig herstel .Dikke kus van ons alle 3

• 04 Januari 2012 - 19:12

Michel Van Veen:

Sterkte x 1000000!!

• 04 Januari 2012 - 19:21

Jaap En Danielle:

Ria, Simon en de kinderen,

Allereerst nog de beste wensen voor 2012 en vooral voor jullie heel veel sterkte de aankomende weken. Zodra het weer kan kom ik graag langs,

Groet,

Danielle en Jaap ter Riet