Van de IC naar de MC - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Van de IC naar de MC - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Van de IC naar de MC

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

05 Januari 2012 | Nederland, Nieuwegein

Allereerst een bedankje voor alle reacties. Wat zijn het er weer veel. Zowel via de site als via e-mail en sms. Ik ervaar het als de handen die ons nu dragen.

Vannacht is Ria wakker gemaakt. Dat doen ze door de slaapmedicatie te stoppen. Toen ik vanochtend bij haar kwam was ze wakker en goed aanspreekbaar. Ria had een mooi regelmatig ritme en nauwelijks pijn. Ze had ’s morgens ook al wat vla gegeten. De chirurg was ook nog even wezen kijken, maar toen was Ria nog wat te duf. Verder werd aangegeven dat Ria vandaag nog niet naar zaal zou gaan, maar wel naar de Medium Care en dat gebeurde aan het eind van de ochtend. Omdat het volgende bezoekuur pas om 17.00 uur begint, ben ik weer lekker aan het werk gegaan. Op de foto kun je één van de “werkplekken” zien waar ik gebruik van maak.

De meiden vermaken zich ook prima. Daniëlle wordt hoofdzakelijk bezig gehouden door Ria’s vader en moeder. Ze is daar lekker aan het logeren en doet vooral leuke dingen. Zo is ze lekker naar de film geweest en morgenmiddag gaat ze zwemmen met Neef Ryan. Nicole is druk in de weer met haar vriendinnen. Vandaag zou ze eigenlijk gaan winkelen in Utrecht, maar dat hebben ze in verband met het slechte weer toch uitgesteld. Ze zijn in Veenendaal gebleven. Gisteren trof ik thuis een lekkere verrassing aan. Ze had muffins gemaakt bij een vriendin en er ook één thuis gebracht voor mij. Was zoet van het glazuur, maar wel lekker. Op zich hoef ik me op de meiden dus geen enkele zorgen te maken, hetgeen op zich ook een hele geruststelling is.

’s Middags (17.00 uur) kwamen mijn vader en moeder op bezoek. Ria lag inmiddels geruime tijd op de Medium Care en het ging nog steeds goed. Het slangetje via de neus om eventueel de maag leeg te pompen bij misselijkheid was ondertussen verwijderd. Ria was goed helder en vond het leuk dat pa en ma er waren. Ze vertelde dat ze de drains (drie) hadden verwijderd. Dat was geen prettig gevoel. Naderhand blek dat de wond niet helemaal goed dicht was en dat er lucht ontsnapte. Ze hebben toen zonder verdoving een extra krammetje gezet. Daar was ze niet blij mee. Omdat het lichaam nog veel vocht vasthoudt, moet Ria proberen zo min mogelijk te drinken. Dat valt niet mee met een pijnlijke keel van de beademingsslang en een droge mond van de airco. Maar daar wist de broeder wel wat op. Of Ria misschien een “waterijsje” lustte. Nou, dat hoef je Ria geen twee keer te vragen. Want ondanks dat het ijsje, feitelijk een ingevroren medicijnbekertje met daarin wat siroop was, liet Ria het zich goed smaken (zie foto). Het was inmiddels weer tijd om Ria te laten rusten. Met z’n drieën zijn we toen wat gaan eten en daarna zijn we nog even bij Ria gaan kijken. Ria had ondertussen ook wat gegeten: tomatensoep, appelmoes en een bekertje vanille-ijs. Nadat pa en ma Ria gedag hadden gezegd, zijn ze weer naar huis vertrokken.

Ondertussen heb ik de site weer even bijgewerkt. Dan hoef ik straks als ik thuis kom alleen nog even de foto’s erop te zetten en daarna lekker onder de wol. Nu de ergste spanning en daarmee waarschijnlijk ook de adrenaline weg is,merk ik wel dat ik moe ben. Is ook niet gek al zeg ik het zelf. Morgen wil ik echter weer op tijd naar het ziekenhuis om bij Ria te zijn. Hopelijk mag ze morgen naar zaal. Dat is immers de volgende stap voordat ze naar Ede kan worden gebracht. Ik ga Ria zo dadelijk nog even welterusten wensen en dan naar huis. Morgen is er weer een dag. De kans bestaat trouwens wel dat ze morgen niet meer weet wat er vandaag allemaal is voorgevallen. Dat hebben ze tenminste bij de voorlichting gezegd. Ik ben benieuwd.

Liefs en tot de volgende update,

Simon

  • 05 Januari 2012 - 19:06

    Monique:

    Hoi Simon en Ria,

    Wat fijn om te horen dat tot nu toe alles voorspoedig gaat! Veel succes de komende tijd.

    Veel liefs,
    Monique en het gezin Bakkenes

  • 05 Januari 2012 - 19:15

    Lilian, DJ & Boys:

    Hallo Ria, Simon en meiden

    We zijn blij dat we hebben kunnen lezen dat je wakker bent Ria en dat het goed gaat met je. We hebben op de achtergrond meegebeden en zullen dat blijven doen. We bidden jullie samen veel sterkte, moed en veel liefde toe. We hopen je snel weer thuis te kunnen zien.

    hartelijke groet,
    buren nr 11

  • 05 Januari 2012 - 19:18

    Ton En Jopie:

    Zo te lezen gaat het helemaal volgens plan We denken aan jullie en leven met jullie mee.
    Veel sterkte en succes.

  • 05 Januari 2012 - 19:45

    Peggy:

    Hoi allemaal, wat fijn dat het Ria goed gaat en dat ze alweer ijsjes kan en mag eten :) Nu hopen dat het herstel snel doorzet. Lieve groet en slaap maar lekker!

    XXX Peggy

  • 05 Januari 2012 - 21:46

    Giny Kleijer:

    Lieve fam,wat is dit een goed nieuws om te horen.Simon ik weet hoe je voelt nu het ergste achter de rug is.Maar we hopen dat jullie nu gaan aftellen.
    Lieve groet van ons Giny

  • 06 Januari 2012 - 07:05

    Tante Marro,:

    Lieve Simon,
    Wat fijn, dat het tot hiertoe goed
    mocht gaan met Ria en ook met de
    kids, want ook dat geeft rust.
    Wil je Ria de hartelijke groeten van mij doen?
    Veel sterkte met alles, ik hoop en bid
    voor jullie, dat het verdere verloop ook goed mag gaan.
    Met liefs van tante Marro.

  • 06 Januari 2012 - 08:05

    Peter, Inge En Ivana:

    Hey daar!

    Dat ziet er al een stuk beter uit, wat een opluchting dat het nu zo goed lijkt te gaan met Ria. Wel een marteling om bijna niets te mogen drinken als je dorst hebt...! Hou vol Ria!
    Wat goed dat je gewoon door hebt kunnen werken Simon, daar moet je ook maar de concentratie voor op kunnen brengen!

    Groetjes aan jullie vier!
    Peter, Inge en Ivana

  • 06 Januari 2012 - 11:21

    Edwin:

    als je weer ijs aan het eten bent weet ik dat het goed met je gaat dikke kus ed,dees en ryan

  • 06 Januari 2012 - 11:55

    Toos Westra:

    Ha Simon,
    Wat geweldig dat Ria wakker is!
    Wat fijn dat alles zo goed geregeld is voor de meiden, ook voor hen is het heel wat.
    Doe Ria de hartelijke groeten en blijf goed voor jezelf zorgen!
    Liefs en sterkte van mij voor jullie allemaal, inclusief familie

  • 06 Januari 2012 - 20:10

    Job En Ada:

    Hallo Ria en Simon,
    Wat fijn dat Ria weer aan de beterende hand is. We zullen aan jullie denken. Hartelijke groeten,
    Job en Ada.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwegein

Deel 3: Hartoperatie

Recente Reisverslagen:

14 April 2012

Eén jaar later

01 April 2012

Een maand verder

01 Maart 2012

Weer thuis!!!

29 Februari 2012

Hartritme weer stabiel

28 Februari 2012

Toch weer naar het ziekenhuis
Ria

Dit dagboek ben ik gestart om jullie te kunnen informeren over hoe het met Ria gaat.

Actief sinds 15 April 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 55804

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 28 November 2011

Deel 2: Revalidatie

14 April 2011 - 27 April 2011

Deel 1: Ziekenhuis

29 November 2011 - 30 November -0001

Deel 3: Hartoperatie

Landen bezocht: