Vierde dag na de operatie - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Vierde dag na de operatie - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Vierde dag na de operatie

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

08 Januari 2012 | Nederland, Nieuwegein

Lieve allemaal,

Aan de kop bovenaan deze update kunnen jullie het al zien, Ria is vandaag helaas nog niet naar Ede overgeplaatst. Haar HB is te laag en de vochthuishouding is ook nog niet helemaal op orde. Ria houdt nog te veel vocht vast. Op zich ging het vandaag al wel een stukje beter. Ria voelt zich iets fitter en de eetlust is ook weer wat meer. Vanavond had ze een stukje varkenshaas (Nicole was jaloers hahaha) met gebakken aardappeltjes en worteltjes. De catheter is er ook uit. Daar is Ria erg blij om want het begon behoorlijk vervelend te worden. En de darmen zijn ook weer op gang gekomen, hetgeen ook goed nieuws is. Als het goed is, wordt Ria morgen overgeplaatst naar Ede. ‘s Ochtends worden een foto en een hartfilmpje gemaakt. Als dat goed is en er is plek in Ede, wordt ze overgeplaatst. Ik ga dan ook morgen weer naar het ziekenhuis toe. Van de verpleging begreep ik dat ik inderdaad kan meerijden met de ambulance en dat is wel handig.

Ria had het vandaag ook af en toe wel weer moeilijk. Ria mist de meiden. Daantje is natuurlijk afgelopen vrijdag al geweest, maar Ria heeft Nicole al bijna een week niet meer gezien. Ria was dan ook erg blij dat haar ouders en de meiden vandaag op bezoek kwamen. Toen ze weggingen werd het Ria even allemaal te veel. Maar dat is ook wel begrijpelijk. Zo’n operatie gaat je niet in de koude kleren zitten. Zelf vind ik het ook zwaar als Ria het er moeilijk mee heeft. Toen Daan vanavond naar bed ging, werd het haar ook allemaal te veel. Ze wil dat mama weer is zoals vroeger. Maar dat heeft tijd nodig. Want ook als Ria straks weer naar huis komt, volgt de revalidatie nog. En dat zal ook wel weer een aantal maanden duren.

Kortom het was vandaag een dag met up’s (eetlust, catheter eruit, fitter) en down’s (afscheid van de meiden, nog niet naar Ede). En dit soort dagen zullen er ongetwijfeld nog meer gaan volgen. Maar ook daar slaan we ons weer doorheen. En net als gisteren de update afsloot, duimen we er maar weer voor dat ik morgen wel boven de update kan zetten “Van Nieuwegein naar Ede”.

Liefs,

Ria, Simon en de meiden

• 08 Januari 2012 - 21:27

Tanta Karin:

Lieve allemaal.

In gedachte ben ik bij jullie.
    Heelveel sterkte met alles!!!!!!!!!
    Lieve groet van tante Karin.

• 08 Januari 2012 - 21:28

Michael En Karin:

Eigenlijk is het als "buitenstaander" maar een klein beetje voor te stellen hoe het nou is als je hier midden in zit. Maar zelfs dan al...door het lezen merk je nog weer extra hoe enorme impact het op iedereen heeft. Jullie blijven in de gedachen, elke dag weer!!!

• 08 Januari 2012 - 23:07

Philip En Jeanna:

Heel veel sterkte!
    Gr.
    Philip van den Heuvel

• 09 Januari 2012 - 07:17

Ton En Jopie :

Jammer dat het niet doorging maar hou de moed erin ook al is dat soms moeilijk .Maar jullie kennende zijn jullie sterk en slaan jullie je er doorheen.
    heel veel sterkte allemaal.

• 09 Januari 2012 - 10:28

Jaap,Jacolien&Timo:

Wat vervelend dat Ria nog niet naar Ede kon gisteren, hopelijk is ze nu al wel onderweg! Veel sterkte!

• 09 Januari 2012 - 14:37

Angela Teunissen.:

Ik hoop dat ze op dit moment in Ede is.. Of morgenvroeg gebracht wordt.
    Heel veel sterkte Simon en Ria samen met de kids wens ik jullie veel kracht toe.

• 09 Januari 2012 - 16:48

Michel Van Veen:

Tegenslagen (kleine en grotere) horen erbij... Goed dat jullie het positieve vooral niet vergeten!!