WEER THUIS ! ! ! ! ! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu WEER THUIS ! ! ! ! ! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

WEER THUIS ! ! ! ! !

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

14 Januari 2012 | Nederland, Veenendaal

Lieve allemaal,

Vanochtend is Ria weer lekker thuis gekomen! Fantastisch! Niet meer dat toch wel enigszins bedompte ziekenhuis, maar gewoon lekker in ons eigen huis. Oorspronkelijk zou Ria om een uur of half tien naar huis mogen. Ik was ruimschoots op tijd aanwezig om alvast alles op te ruimen en klaar te zetten. Alle kaarten van het prikbord halen (bijna 40, waarvoor hartelijk dank!). Kleren in de tas en wat al niet meer zij. Helaas, zoals gewoonlijk duurde het ook vanochtend weer wat langer dan gepland. Omdat Ria’s stollingswaarde nog te laag is, wilde de verpleegkundige eerst met de cardioloog overleggen. Die zou pas rond een uur of tien komen. Uiteindelijk kregen we rond een uur of half elf te horen dat Ria de komende dagen naast de gebruikelijke bloedverdunners ook nog tweemaal per dag een spuitje moet hebben. Of ik dat dan iedere keer kon zetten. Dus kreeg ik nog even een spoedcursus prikken. Op een opgevouwen handdoek nog wel hahahaha. Vervolgens moest ik de spuiten ook nog ophalen bij de dienstapotheek van het ziekenhuis. Dat duurde natuurlijk ook wel weer even. Maar toen ook dat was gebeurd, konden we eindelijk naar huis. Dus Ria in de rolstoel geparkeerd (zie foto) en naar beneden gebracht. Gelukkig had ik mijn auto helemaal vooraan op de taxistandplaats kunnen zetten. Tegen kwart voor twaalf waren we dan eindelijk thuis.

Daar aangekomen eerst maar eens even naar de medicijnhuishouding gekeken. Het is weer een hele berg! Als het goed is zijn twee van de tien medicijnen tijdelijk, maar dan blijven er toch nog altijd acht over. De spuitjes niet meegerekend. Daarna was het tijd voor koffie met daarbij een verrassing. Els had een heerlijke taart gemaakt met daarop de tekst “Ria welkom thuis” (zie foto). Ben was die gisteren komen brengen. Omdat ik wilde dat het een verrassing zou blijven, moest ik even een smoes verzinnen waarom Ben gisterenavond bij ons thuis was. Hij had namelijk gebeld dat hij even langs wilde komen. Dus maar gezegd dat het iets voor de computer van Ria’s ouders was. Een leugentje om bestwil zullen we maar zeggen hahahaha. Al met al smaakte de taart heerlijk. Dus BEDANKT Els! Ria is nu aan het rusten en dat zal ze de komende dagen ook zeker nog veel doen. Dus als je van plan bent om langs te komen, geen punt maar doe van te voren even een belletje om het af te stemmen. En dan gaat het allemaal zeker goed komen. Ik ga nu eerst de knoflooksaus maken en daarna ook even plat, want ik ben gewoon moe. Moe van wat er de afgelopen periode allemaal is gebeurd. Dus ga ik dit weekend lekker bijtanken. En omdat ik sowieso bij Ria moet blijven omdat er de komende dagen 24 uur per dag iemand bij haar in de buurt moet zijn om te kunnen bellen als er alsnog iets fout zou gaan, komt dat helemaal goed.

Zo, de eerste fase is weer achter de rug. Op naar de volgende fase, het revalidatie proces. Uiteraard gaan wij jullie daar ook weer van op hoogte houden, maar nu is er in principe even een paar dagen radiostilte. Nogmaals willen we iedereen die heeft meegeleefd en meegebeden hartelijk bedanken voor jullie steun. Jullie waren de handen die ons de afgelopen periode hebben ondersteund en gedragen. 1000x dank daarvoor. En natuurlijk gaat onze grootste dank uit naar onze Hemelse Vader die ons al weer zover heeft gebracht. We weten zeker dat Hij ons ook de volgende fase zal helpen en bijstaan.

Wij wensen jullie al het goede en tot de volgende update,

Ria, Simon en de meiden

• 14 Januari 2012 - 13:43

Ton En Jopie:

Is maar goed dat ze half tien gezegd had je ziet maar het loopt meestal uit .Maar gelukkig is ze weer thuis geeft ook weer een soort van rust zowel voor jou als voor Ria ,het s toch altijd beter om in je eigen vertrouwde omgeving te zijn .Als ze nu rust rust ze eigenlijk echt.
    Nou allemaal heel veel sterkte op de lange weg naar genezing .Je zult zien de weg word steeds beter te belopen.

• 14 Januari 2012 - 13:45

Marijke:

Geweldig goed dat ze weer huis is...en wat een leuke taart is dat geworden...smaakt vast heerlijk.
    Geen wonder dat jij ook moe bent er is nogal wat gebeurd zeg.Pas goed op Ria maar ook op je zelf.
    Wat zullen de meiden blij zijn dat mama weer thuis is...geniet er van.
    Groetjes van Jan en Marijke

• 14 Januari 2012 - 14:44

Jaap En Liesbeth,:

Ha Ria,
    Wat Geweldig en bijzonder dat je weer thuis mag zijn.Er is heel wat gebeurd,
    Heel Veel Sterkte en Kracht toegewenst ook voor Simon en de Meiden.
    We denken en leven met jullie mee.
    Met Hartelijke groet van Jaap en Liesbeth.uit 's-Gravendeel.

• 14 Januari 2012 - 16:49

Scott En Jacolien:

geweldig nieuws! gefeliciteerd!!
    lekker in je eigen huis weer...
    beterschap gewenst!

• 14 Januari 2012 - 17:25

Toos Westra:

Wat fijn Ria dat je thuis bent!
    Wat geweldig voor jullie allemaal!
    Denk aan je rustmomenten en geniet van het goede.
    Een heel fijn weekend met z'n allen.

• 14 Januari 2012 - 18:08

Frank & Nicole:

.... de bemanning van het "Ligt-Schip" is weer compleet...

• 14 Januari 2012 - 19:34

Martin:

Gefeliciteerd! Veel succes met het verdere herstel! En voorzichtig met prikken, hè, Simon! ;-)

• 15 Januari 2012 - 12:03

Jaap,Jacolien&Timo:

Wat fijn dat Ria weer thuis is, voor jullie allemaal!

• 15 Januari 2012 - 12:45

Corry En Peet:

Gefeliciteerd met je thuiskomst en we
    wensen jou een goeie gezonde toekomst en de toekomst begint nu.
    Wij hopen dat je in je gezin weer een
    gezonde moeder kunt zijn.
    Groetjes van Corry en Peet