Therapie: Fietstest - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Therapie: Fietstest - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Therapie: Fietstest

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

30 Mei 2011 | Nederland, Veenendaal

De tijd vliegt. We zijn al weer een week verder sinds het vorige bericht. Het leven neemt hier meer en meer zijn “gewone” vorm weer aan. Hoewel, dagelijks staan we er toch wel stil bij en worden we er ook mee geconfronteerd. Ria is nog steeds snel moe en zaken als lezen en concentreren kosten veel energie. Maar al met al overheerst de vreugde over hoe het gaat. Fysiek gaat het ook steeds wat beter. De afgelopen dagen een aantal malen gewandeld en gefietst. Zo zijn we gisterenmiddag aan het eind van de middag nog even gaan wandelen in dierenpark Ouwehand. Het was niet meer zo druk, dus konden we de auto vooraan op de parkeerplaats neerzetten. Al met al zeker weer zo’n drie kwartier gewandeld.

Vandaag had Ria tijdens de fysiotherapie een fietstest. Samen met de fysio heeft Ria in circa 45 minuten bijna 7,5 km door Ede heen gefietst. De route is te zien via http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=634757&key=MRuTYot7i5D3A Net als de vorige keer met fietsen, moest Ria weer een fietshelm op. Dat is normaal niet zo erg, maar met een temperatuur van 27 graden is z’n ding erg warm. En de wind zorgde ook al niet voor verkoeling. Op zich ging het goed, alleen is het nog lastig om gelijktijdig te fietsen, te praten en ook nog eens op te letten. Maar ondanks de bijna botsing met een andere fietser in het begin, ging het verder heel goed. Ria weet nu dat ze voorzichtig moet zijn met gelijktijdig praten en opletten en kan daar nu ook rekening mee houden.

Deze hele week heeft Daniëlle vakantie en is logeren bij opa en oma. Nicole gaat mee met het hemelvaartskamp van de kerk van Denise en komt pas op haar verjaardag terug. Al met al hebben Ria en ik een paar dagen het rijk alleen en zullen daar eens lekker van gaan genieten. Lekker uit eten met z’n tweeën en ook nog naar de Musical “We will rock you” van Queen. We zijn daar al een keer naar toe geweest en het was echt fantastisch. Eens kijken of Ria het dan ook ruim twee uur kan volhouden.

Tot zover dan maar weer deze update.

Simon, Ria en de kids

• 30 Mei 2011 - 19:49

Paul Van Veen:

Beste Ria en Simon,

Mooi te lezen over deze vorderingen. uit eigen ervaring weet ik: neem de tijd. Mij heeft het na dezelfde gebeurtenis vele maanden gekost om weer mijn normale krachten te hervinden. Wees blij met elke zichtbare / merkbare voortgang en besef dat Ria héél ver zal kunnen (terug)komen. Veel sterkte, jullie zijn in onze gedachten en we bidden voor herstel . Moge de Almachtige, de Eeuwige, zich over jullie ontfermen. Hartelijke groet, Paul en Anneke van Veen.

• 30 Mei 2011 - 20:20

Peter Van Den Heuvel:

Hoi Ria, fijn dat je weer 'op weg bent'. Je fiets al weer meer dan ik :-). Veel vooruitgang gewenst! En Simon, m'n complimenten hoe je 't allemaal bijhoudt!
    Geniet lekker van elkaar deze week.
    Groetjes, Peter

• 31 Mei 2011 - 07:24

Ton En Jopie:

Weer fijn om te lezen dat het steeds weer vooruit gaat. De weg is lang maar ze is weer 10 km verder.
    Geniet even van elkaar nu de kinderen weg zijn.
    Verder sterkte Ton en Jopie.

• 31 Mei 2011 - 12:00

Toos Westra:

fijn dat er steeds vooruitgang is te bemerken.
    elk klein beetje is bemoedigend.
    wat ik zo goed vind is dat jullie doorgaan met het leven!
    dat kost kracht en moed.
    veel liefs van mij en ga door op de weg die jullie zijn ingeslagen.
    bedenk elke dag dat God bij jullie wil zijn.

• 09 Juni 2011 - 15:33

Jaap, Jacolien&Timo:

Een beetje een late reactie, maar fijn dat het fietsen zo goed ging, 7,5 km is ook al eind zeg, mooi hoor! Hoop dat jullie vorige week een lekker rustige week hebben gehad, ook wel eens lekker ;). Tot snel!

Groetjes, Jaap, Jacolien & Timo