Nog twee nachtjes slapen - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Nog twee nachtjes slapen - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Nog twee nachtjes slapen

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

21 April 2011 | Nederland, Ede

Lieve mensen,

Vandaag stond min of meer in het teken van de voorbereiding op het weekendverlof. Ria heeft trap gelopen met de Fysiotherapeut. Dat ging goed en Ria is terecht zo trots als een pauw. Ze mag nu gewoon in haar eigen bed slapen als ze zaterdag hierheen komt. Ik hoef dus niet eens een bed voor in de woonkamer te regelen.

’s Morgens werd thuis een prachtige bos witte bloemen bezorgd van mijn collegae van Infra en het MT (zie foto). Ook kreeg ik nog twee kaarten van collega’s. Het doet echt goed om te ervaren dat iedereen zo meeleeft. Ik wil iedereen daar dan ook nogmaals hartelijk voor bedanken. En … ik ga het wel een keer goedmaken met brownies of zo iets.

Tussen de middag zijn we weer lekker naar buiten geweest om even in het zonnetje te zitten en een ijsje te eten (zie foto). Dat had ze wel weer verdiend. Toen we buiten zaten kwam de moeder van Fleur (meisje uit Ria haar klas) die zelf in het zkh werkt even langs. Ze hadden van de klas een soort slinger met allemaal hartjes gekocht. De kinderen hadden daar hun namen op geschreven. Bea kwam ook nog even langs met Dusty (hondje) en dat vond Ria ook wel leuk. Ria vertelde ook dat ze zondag mee naar de kerk wil om het paasfeest te vieren. De kinderen van de kindernevendienst hebben ook wat voorbereid en dat wil ze natuurlijk graag zien. Vanavond had ik dienst bij ons in de kerk. Het is vandaag witte donderdag en dan vieren we het Heilig Avondmaal. Ik heb aldoor aan Ria gedacht. Enerzijds jammer dat ze er niet bij kon zijn, anderzijds enorm blij dat ze het weekend wel naar huis mag.

Om vijf uur waren Ria en ik eerst naar de “huiskamer” van de afdeling gelopen om even lekker een kopje thee te drinken. Al snel kwamen Wilma, Gerard, Marco en Christel. Ze hadden nog weer een paar kaarten van kinderen van school mee en een kaart met daarop de namen van alle kinderen van de klas van Ria. Marco vertelde over het paasfeest dat ze gisterenavond gevierd hadden. Het was heel leuk geweest. De juf vertelde aan de ouders dat de kinderen ’s morgens voor juf Ria hadden gezongen. Ook vertelde ze dat Ria nog even met Jitte had gepraat om haar te feliciteren met haar verjaardag. Dat vond Jitte uiteraard heel leuk. Toen ze vervolgens vertelde dat Ria het paasweekend lekker thuis mag doorbrengen, was iedereen helemaal blij verrast. Marco had ook het boekje van het paasfeest meegenomen en allemaal foto’s. Plotseling ging het brandalarm af en werd omgeroepen dat we de afdeling moesten verlaten. Ik snel de rolstoel van Ria gehaald, maar bij haar kamer bleek dat het brandalarm alleen in de centrale hal was waar ook de huiskamer aan grenst. Eén van de zusters had al gebeld met de receptie en wij konden voorlopig op de afdeling blijven. Marco was echter wel geschrokken en toen een zuster dat zag, kregen hij en Christel allebei een raketijsje. De bofkonten!

Vervolgens kwamen ma en de meiden ook binnen. Het werd toen zo gezellig druk, dat de zuster er (terecht) toch iets van zei. Omdat ik dienst had, kon ik sowieso maar tot een uur of zes blijven, dus ging ik gelijk met Wilma, Gerard, Marco en Christel naar huis. Voordat ik echter naar huis ging heb ik nog snel even een foto gemaakt. Het is niet zo goed te zien, maar Ria zat lekker aan de gewone wortelen met aardappels. Dat was nog wel even iets anders dan het gepureerde eten van de eerste dagen dat ze op zaal lag.

Morgen is het Goede Vrijdag, de dag waarop we gedenken dat Jezus aan het kruis is gestorven om de zonde van alle mensen te dragen. Daniëlle en Nicole zijn vrij. Nicole gaat ’s middags lekker naar een vriendin. Ik ga samen met Daantje weer lekker naar Ria. Nog twee nachtjes slapen en dan mag ik haar eindelijk op gaan halen. Wie had dat kunnen bedenken als je zag hoe Ria er vorige week donderdag bij lag. We gaan er wat moois van maken.

Simon, Ria en de kids

  • 21 April 2011 - 21:41

    Kees En Tonny:

    Een heel fijn weekend gewenst

  • 21 April 2011 - 22:04

    Pa En Ma De Ligt:

    Wat zijn we trots op je. Je bent een kanjer en we staan achter jou/jullie. Geniet van de dagen dat je lekker thuis ben en in je eigen bed kan slapen. Fijne, goede en gezegende paasdagen gewenst. Dikke kus en tot gauw.

  • 21 April 2011 - 22:43

    Michael En Karin:

    Echt geweldig steeds weer om te lezen hoe enorme vooruitgang er is. Maak er samen een prachtig paasweekend van!!!

  • 22 April 2011 - 07:11

    Ton En Jopie:

    Simon het is fijn dat je dit hebt opgezet .
    kunnen goed de zaken volgen en het is super dat het zo goed gaat .
    Tot vanmiddag.

  • 22 April 2011 - 09:15

    Jaap Ter Riet:

    Goed om te lezen hoe de voor uitgang gaat. Wij wensen jullie een leuk weekend toe, Danielle Anne Julian en me

  • 22 April 2011 - 11:16

    Celia:

    Lieve Ria,Simon,Nicole en Danielle
    Ik wens jullie een heel fijn paasweekend,lekker thuis! Geniet ervan! liefs Celia

  • 22 April 2011 - 12:54

    Marleen:

    Wat fijn om te lezen dat het steeds wat beter gaat met Ria. En wat een goed nieuws dat ze het weekend mee naar huis mag!
    Wij wensen jullie een heel fijn paasweekend met zn allen.
    We denken aan jullie en hopen, bidden en wensen Ria een goed herstel toe!!

    Liefs, de buurtjes Chris, Marleen & Saar

  • 22 April 2011 - 15:05

    Rianne:

    Wat fijn dat je zo goed vooruit gaat, Ria.
    Hele fijne paasdagen lekker met het gezin bij elkaar.

    Lieve groet, ome Jan en tante Rianne

  • 22 April 2011 - 15:32

    Marijke Bakker:

    Lieve Ria,Simon,Nicole en Danielle....wat zal het een bijzondere paasdagen voor jullie zijn.
    Geweldig als wij jullie zondag in de dienst zien, het is toch niet te geloven zeg. Maar Ria denk goed aan je zelf he. geniet van het feit dat je thuis bent.
    Fijne paasdagen....groetjes van Jan en Marijke

  • 22 April 2011 - 18:07

    Bianca Van Den Berg:

    Hey lieve Ria, Simon en de kids.

    Ik wens jullie een fijn paas weekend toe. Geniet ervan.

    Ik denk aan jullie.

    groetjes Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Ria

Dit dagboek ben ik gestart om jullie te kunnen informeren over hoe het met Ria gaat.

Actief sinds 15 April 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 55950

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 28 November 2011

Deel 2: Revalidatie

14 April 2011 - 27 April 2011

Deel 1: Ziekenhuis

29 November 2011 - 30 November -0001

Deel 3: Hartoperatie

Landen bezocht: