Eerste keer fysiotherapie - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Eerste keer fysiotherapie - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Eerste keer fysiotherapie

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

11 Mei 2011 | Nederland, Veenendaal

Vandaag was het dan zover, de eerste sessie bij de fysio. Nee, Ria heeft nog niet gefietst. Als het maandag mooi weer is, gaat ze dan samen met de fysio fietsen. Fietsen doen ze namelijk gelijk buiten. Als het van de cardioloog mag, mag Ria ook thuis de hometrainer op om aan de conditie te werken. Dat horen we over twee weken als we weer een afspraak met de cardioloog hebben. Dus Jolanda, als het goed is, kom ik daarna een keer langs om hem te lenen (hahahaha).

Zoals ik maandag had aangegeven, wordt eerst gekeken hoe het op dit moment gaat. Ria moest daarvoor allerlei oefeningen en testjes doen: zoveel mogelijk rondjes lopen over de gang in zes minuten, een soort steps oefening, evenwichtsoefeningen, etcetera. Op grond hiervan wordt gekeken hou de vlag erbij hangt. De evenwichtsoefeningen gingen allemaal goed en dat is natuurlijk heel mooi. Verder kijken ze wat de conditie op dit moment is. Deze testen worden op een gegeven moment herhaald om te kijken of Ria vooruitgang boekt. De fysio gaat ook met de revalidatiearts overleggen of Ria een conditiefietstest mag doen. Dit in verband met haar hart. We zijn benieuwd. Ria kijkt al weer uit naar de volgende sessie, volgende week maandag.

Verder heb ik vandaag ook de belofte ingelost die ik 21 april aan mijn collegae had gedaan om hun te bedanken voor hun belangstellende, meelevende en bemoedigende reacties. Gisterenavond ben ik de keuken in gedoken om brownies te maken. Vanmiddag stonden die op mijn kamer in Odijk. Er is nog het één en ander over, dus wie morgen het eerst is, kan er ook nog van meegenieten. Daarnaast zorg ik dat morgenochtend ook brownies komen te staat in Driebergen omdat daar ook verschillende collegae zitten.

Simon, Ria en de kids

• 11 Mei 2011 - 20:20

Toos Westra:

Fijn dat het vandaag relatief goed ging en dat je naar maandag uit kunt kijken! Heb geduld, dat zul je af en toe ook wel nodig hebben.
    Liefs voor allemaal

• 11 Mei 2011 - 20:29

Ton En Jopie:

Mooi zo de eerste stap is gedaan .
    Lijkt me voor jullie ook heel belangrijk dat dit in gang is gezet geeft toch het gevoel dat je weer naar een volgende fase bent gegaan ,

Allemaal sterkte

• 12 Mei 2011 - 21:03

Bianca:

hey lieve ria.. ik volg de verhalen en Thank God dat het goed gaat. Ben blij voor je en voor de familie.

Tot snel

xxx bianca