Van de MC naar zaal - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Van de MC naar zaal - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Van de MC naar zaal

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

06 Januari 2012 | Nederland, Nieuwegein

Lieve allemaal,

Om maar met de deur in huis te vallen, het gaat goed met Ria. Toen ik vanochtend voordat ik naar het ziekenhuis ging, belde om te vragen hoe groot de kans was dat Ria vandaag naar zaal gebracht zou worden, werd mij verteld dat de kans er inzat. Ze moesten het nog even aankijken. Het zou in ieder geval wel handig zijn om alvast wat gewone nachtkleding mee te nemen (nu ligt Ria nog steeds in operatiekleding). Ik was dan ook zeer verbaasd dat ik een uur later in het ziekenhuis aangekomen een lege plek aan trof op de Medium Care. Het bleek dat Ria al naar zaal was gebracht. Dat was uiteraard een enorme opsteker! Het was fijn om Ria weer gewoon te zien liggen zonder al die apparatuur om zich heen. Ria krijgt nu alleen nog wat extra zuurstof toegediend. De aansluiting van het infuus zit nog wel in haar hand (onder andere om makkelijk medicijnen toe te kunnen bieden) maar is niet meer aangesloten. Wel heeft ze nog een catheter. Zodra die eruit is, kan ze weer gewone nachtkleding aan.

Gelukkig heeft Ria niet zo veel pijn. Het hoesten doet wel zeer en ook het eten. Dat komt van de beademingsbuis. Ria heeft ook best last van spierpijn in nek, rug en tussen de schouders. Dat is een bekend verschijnsel en kan wel zes tot acht weken duren. Dat is op zich wel minder. Ze wordt sowieso ook wel gaar van het continu op je rug liggen. Gelukkig kan je na een dag of vier ook op je zij liggen, zodat je tenminste af en toe kunt afwisselen.

Ondanks dat het eten er goed uitzag, had Ria niet veel trek vanavond. Dat zal ook deels wel komen doordat eten nog wat pijnlijk is. Ik heb mij het visje echter goed laten smaken (en de peer trouwens ook hahahaha.) Verder zijn de ouders van Ria met Daantje op bezoek geweest. Daantje had een hele leuke en lieve kaart gemaakt. Zoals je op de foto kunt zien, hangen er ook al wat kaarten bij haar bed. Nicole is niet langs geweest, want dat is niet zo’n held als het om ziekenhuizen gaat. Dit in tegenstelling tot Daantje die ook regelmatig samen met Ria naar van die ziekenhuisprogramma’s kijkt. Nicole heeft wel met Ria gebeld en daar was Ria ook heel blij mee. Ria heeft namelijk ook weer een telefoon aan haar bed. Ze deelt deze met haar “buurman”. Ze mag gewoon gebeld worden. Als je haar wilt bellen, moet je mij maar even een sms of een mailtje sturen (simondeligt@gmail.com) en dan sms/mail ik het nummer even. Het lijkt mij namelijk niet zo handig om het telefoonnummer gewoon op de site te zetten.

Zoals het er nu naar uitziet, wordt Ria aanstaande zondag overgeplaatst naar Ede. Dat zou mooi zijn, want het reizen neemt veel tijd in beslag. Je beseft je dan ineens wat een belasting dat is voor mensen die een hele kuur moeten doorlopen in een ander ziekenhuis of die langdurig in een ziekenhuis verder weg liggen. Nee, dan mogen wij nog helemaal niet klagen als Ria inderdaad zondag naar Ede wordt overgeplaatst.

Al met al was het vandaag ook weer een dag om met dankbaarheid op terug te kijken.

Liefs,

Ria, Simon en de meiden

• 06 Januari 2012 - 22:50

Michael En Karin:

Whow, wat gaat dat mooi vlot joh, super!!!!!!!

• 06 Januari 2012 - 22:52

Marijke Bakker:

Wat een fijne berichten lees ik hier zeg.......heerlijk.
    Wens jullie heel veel beterschap en succes

• 07 Januari 2012 - 09:28

Toos Westra:

Heel fijn dat het zo gaat!
    Geweldig als ze naar Ede komt.
    Liefs voor allemaal en sterkte de komende periode

• 07 Januari 2012 - 09:28

Toos Westra:

Heel fijn dat het zo gaat!
    Geweldig als ze naar Ede komt.
    Liefs voor allemaal en sterkte de komende periode

• 07 Januari 2012 - 10:23

Marian Vd Heuvel:

Wat een goed nieuws!

Hartelijke groeten en wij denken aan jullie.

Wim en Marian
    Martijn en Laura

• 07 Januari 2012 - 11:15

Kees En Tonny:

Klinkt allemaal goed.
    Fijn om zo op de hoogte te blijven

• 07 Januari 2012 - 12:46

Ton En Jopie :

Heerlijk om te lezen dat het allemaal goed gaat .
    En we duimen voor je dat ze snel naar Ede mag .Is wel verder weg voor ons HAHA.

• 07 Januari 2012 - 14:52

Jacolien En Scott:

wat geweldig dat het alweer zo goed gaat met Ria!
    hartelijke groetjes van ons.