Toch weer naar het ziekenhuis - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu Toch weer naar het ziekenhuis - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

Toch weer naar het ziekenhuis

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

28 Februari 2012 | Nederland, Ede

Lieve allemaal,

Ja helaas, het staat er echt. Ria ligt toch weer in het ziekenhuis. Maar voordat ik van wal steek wil ik toch idereen weer hartelijke bedanken voor het medeleven. Het is zo fijn om te merken dat iedereen ons een warm hart toe blijft dragen, ook al blijft het maar voortduren. Bedankt voor jullie berichten en telefoontjes met lieve en ondersteunende woorden. In het licht van jullie reacties wil ik ook nog even terugkomen op de waarom-vraag. Ja, ook wij beseffen dat we daar geen antwoord op zullen krijgen en dat aanvaarden we ook. We willen sowieso vooruit kijken en niet in het verleden blijven hangen. We gaan er voor en zullen met God's hulp ook deze berg weer tot op de top gaan beklimmen.

Dan nu de update. Het leek allemaal goed te gaan na de cardioversie van eergisteren, maar vannacht sloeg het hart toch weer op hol. Vanochtend de eerste hart hulp van het ziekenhuis gebeld. Afgesproken dat we het eerst nog zouden proberen met een extra pilletje. Vervolgens zouden we naar de internist gaan in verband met de lage HB waarde. Als het dan nog steeds niet goed was, konden we door naar het ziekenhuis.

Bij de internist was al duidelijk dat we daarna door konden naar het ziekenhuis, want het lukte niet om de bloeddruk te meten. Dat komt omdat het hart zo oppervlakkig klopt dat meting eigenlijk niet goed mogelijk is. De internist gaf aan dat Ria bloedarmoede heeft, waarschijnlijk als gevolg van ijzergebrek. Dit is nog steeds een gevolg van de operatie en komt ook door de heftige menstruatie als gevolg van de bloedverdunners. Het ijzerinfuus van afgelopen zondag moet daar uiteraard bij helpen, maar mogelijk dat Ria toch aan de staaltabletten moet. Hopelijk krijgt Ria er niet zo’n jeuk van. Het ijzerinfuus viel wat dat betreft mee, alleen wat uitslag achter de oren. Ik grapte nog dat we vanavond spinazie wilden eten, maar dat haalt volgens de internist sowieso niets uit. Bovendien ligt Ria nu in Ede en hebben we helemaal niet thuis gegeten.

Nadat we bij de internist klaar waren, zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Op de monitor was gelijk duidelijk te zien dat het hart behoorlijk van slag was. Een hartslag van 170 is niet om vrolijk van te worden. Er is weer bloed afgenomen voor onderzoek. Om een uur of drie heeft Ria weer een cardioversie gekregen. Helaas mocht het deze keer niet helpen. Na een paar minuten was het ritme weer verstoord. Toen is besloten dat ze het met medicijnen gaan proberen. Het nadeel daarvan is dat Ria in ieder geval vannacht in het ziekenhuis moet blijven. Hoe het de komend dagen gaat verlopen weten we nog niet. Het eerste infuus (van de drie die Ria krijgt) had in ieder geval tot gevolg dat de hartslag weer terug is op normaal niveau. Het is alleen nog wel onregelmatig. Op dit moment kunnen we het overigens zelf niet meer zien, want Ria is niet meer aangesloten op een monitor maar op telemetrie. Ze heeft nu een kastje zodat ze op de hartbewaking precies zien wat er gebeurd. Voordeel is dat Ria nu gewoon zelf het bed uit kan. Dat scheelt weer, want van een hele dag op bed liggen wordt je sowieso al niet vrolijk.

Om 19.00 uur is Ria naar de afdeling cardiologie gebracht. Ria ligt op Verpleegafdeling A2 kamer 40 met nog één andere vrouw. Aan de ene kant heb je dan minder privacy maar aan de andere kant heb je wel weer wat aanspraak. Voor beide is wel wat te zeggen.

Dat was het wel weer voor vandaag. Morgen ga ik weer naar het ziekenhuis. We horen dan hopelijk wat meer, ook over hoe het de komende dagen gaat.

Liefs,

Ria, Simon en de meiden

• 28 Februari 2012 - 21:04

Angela Teunissen:

Ah gatsie zeg, het zit jullie niet mee zeg!..
    Ik hoop dat de medicijnen aanslaan, en dat Ria snel weer uit de lappemand is.
    Ik wens jullie veel sterkte en volhoudingskracht toe, met hulp van onze lieve Here.

• 28 Februari 2012 - 21:10

Ton En Jopie :

Niet leuk om te lezen dat het niet wil zoals het zo moeten gaan .We wensen jullie heel veel sterkte en blijven positief denken Hoop dat deze hobbel in de weg gauw weg is .

• 28 Februari 2012 - 21:22

Peter, Inge En Ivana:

oh Ria en Simon toch....hier word je niet vrolijk van....blijf samen sterk staan in deze tegenslagen,we bidden jullie kracht en hoop toe in deze strijd!

• 29 Februari 2012 - 06:50

Frank & Nicole:

Lieve "Liggies"

meestal gaat de weg naar de bergtop er niet direct heen, kronkelende en steile gladde bergwegen leiden er naar toe..

Alleen kan je dat niet, dan glijd je uit en moet steeds weer opnieuw klimmen, je hebt hulp nodig..

Met deze hulp van vrienden, familie en jullie steun in het Geloof gaat dit lukken... die Top bereiken jullie..

Houd de moed erin, ook dit gaat goed komen, hopelijk heel snel...

Ook al zijn we wat verder weg, we denken aan jullie...

Frank & Nicole

• 29 Februari 2012 - 08:12

Marijke B,:

Getsie wat jammer dat het weer tegen zit.
    Tja en wat kun je als klein nietig mens dan nog zeggen he.
    Hopelijk mag ze snel weer naar huis terug.
    we bidden jullie kracht en zegen toe in deze minder gemakkelijke tijd.

• 29 Februari 2012 - 10:48

Alexander:

Nou het wil nog niet echt meezitten he. Sterkte en ik hoop dat er snel verbetering komt!

• 29 Februari 2012 - 11:25

Michel Van Veen:

Vervelende tegenslag!

Aan de andere kant, het ziekenhuis is de plek om verzorgd te worden met zo een tegenslag - het doel daar is om mensen beter het ziekenhuis uit te zien gaan... Daar gaan ze daar voor, dus als jullie dat ook doen, zal de goede weg hopelijk snel worden gevonden!

Sterkte.

• 29 Februari 2012 - 12:03

Toos Westra:

Ha allemaal,
    Een terugslag voor jullie, maar vooral voor Ria, heel vervelend.
    Samen zijn jullie sterk en met zoveel mensen om jullie heen en jullie Hemelse Vader die alles ziet en weet,
    komen jullie ook hier weer doorheen.
    Veel liefs