De tweede dag in Ede - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu De tweede dag in Ede - Reisverslag uit Ede, Nederland van Ria Ligt - WaarBenJij.nu

De tweede dag in Ede

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Ria

11 Januari 2012 | Nederland, Ede

Lieve allemaal,

Vandaag (of inmiddels eigenlijk gisteren hahaha) had ik de tweede vergadering deze week van de kerk en was pas na elven thuis. Na snel een paar boterhammen te hebben weggewerkt, heb ik eerst nog een paar “dringende” mailtjes verstuurd. De eerste is gerelateerd aan een goed bericht. Het moet wel heel raar lopen als Ria aanstaande zaterdag niet naar huis mag. Ja, het staat er echt … NAAR HUIS MAG !!! Dat is perfect. Nog ruimschoots voor de verjaardag van Daniëlle volgende week dinsdag. Daar was Daniëlle zelf namelijk nogal bezorgd om, dat mama er op haar verjaardag niet zou zijn. Het vervelende is nu wel dat ik niet kan rijden voor het korfbalteam van Daniëlle aanstaande zaterdag. Daar moest ik uiteraard wel gelijk even een mailtje voor sturen naar de trainers en de overige ouders.

Maar nu weer over toch waar het echt om gaat. Het gaat goed met Ria. De bloedtransfusie van gisteren heeft goed geholpen. Ria voelt zich minder slapjes. Toen Ria vanmiddag te horen kreeg dat ze zaterdag naar huis mag, kon de dag uiteraard helemaal niet meer stuk. Wel moet ze erg rustig aan doen, vooral thuis. Dat is ook de reden dat ze Ria nog een extra dag in Ede houden, want het gaat gewoon echt goed. Zo kan Ria echter toch nog wat extra aansterken voordat ze weer thuis zit met alle (mogelijke) drukte van de dames van dien. Drukte willen we daarom zeker in het begin erg voorzichtig mee zijn. Vandaar ook dat we de verjaardag van Daniëlle pas over een paar weken vieren. Dinsdag komen alleen onze ouders c.q. opa’s en oma’s. Dat is natuurlijk niet zo leuk, maar wel het best voor Ria. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat Daniëlle haar verjaardag nu twee viert.

Verder heeft Ria vandaag ook al wat over de gang gelopen. De eerste keer met de fysiotherapeut en daarna ook nog twee keer zelf. De tweede keer was toen Ria mij om vijf uur stond op te wachten bij de ingang van de afdeling. Dat was voor mij natuurlijk een grote verrassing. Want Ria had mij door de telefoon al wel verteld dat ze zaterdag naar huis mag, maar nog niet dat ze aan de wandel was. Morgen gaat ze weer de gang op met de fysio en als het goed is gaan ze naar beneden. En dan mogelijk zelfs met de trap. Voor vrijdag staat dan het de trap op naar boven lopen op het programma. Aangezien Ria een echter doorzetter is, gaat het vast wel lukken.

Vanmiddag kwamen een aantal collega’s van de kindernevendienst bij Ria op bezoek (Regina, Gerry en Jacolien), hetgeen Ria uiteraard heel leuk vond. Er staat nu ook een mooie bos bloemen op haar kamer. Verder kwam ook Nico Raatgever (ouderenpastoraat) nog even bij Ria op bezoek. Normaal bezoekt hij alleen ouderen van boven de 80. Hoewel Ria zich af en toe misschien wel eens zo oud voelt, ze is het nog lang niet! Nico moest toevallig voor iemand anders in het ziekenhuis zijn en Hilde had gevraagd of hij ook even bij Ria langs wilde gaan. Nico heeft psalm 121 met Ria gelezen. Omdat ik verder niets had voorbereid de afgelopen dagen, heb ik dezelfde psalm ’s avonds bij onze vergadering in de kerk gelezen. Zelf was ik om vijf uur bij Ria in het ziekenhuis. Later kwamen Hans, Sandra en de jongens en daarna de ouders van Ria met Daniëlle. Het was wat dat betreft dus weer een gezellige boel. Het wel is fijn dat Ria alleen op een kamer ligt, want dan doet het verplegend personeel er ook niet moeilijk over. En Ria geeft zelf wel aan als het te veel wordt.

Het is inmiddels al weer behoorlijk laat geworden, dus ik ga een eind breien aan de update van deze dag. Ik heb er vandaag geen nieuwe foto bij, maar dat komt morgen wel weer. Nog even snel de tekst uploaden (op de website zetten in normaal Nederlands) en dan naar bed. Omdat het over de dag van gisteren gaat, zet ik de datum “terug” op 11 januari. Dat is wel zo leuk als we er aan het eind weer een boek van laten maken als tastbare herinnering.

Liefs en tot de volgende update,

Ria, Simon en de meiden

• 11 Januari 2012 - 23:49

Lilian:

Geweldig nieuws! Wat een Grote God hebben we!

gr Lilian

• 12 Januari 2012 - 05:20

Goed Nieuws!:

Super dat het zo goede gaat en dat Ria naar huis mag!

• 12 Januari 2012 - 05:25

Dianne:

Wat een goed nieuws dat Ria zaterdag naar huis toe mag.
    Dit zal jullie weer rust geven want het is zeer vermoeiend telkens heen en weer te moeten.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte en kracht bij de nog lange weg van herstel.

Veel liefs van Edwin, Dianne, Renate en Rene

• 12 Januari 2012 - 06:44

Ton En Jopie :

Zo dat is goed nieuws ben je van het gejakker naar het ziekenhuis af en krijg jij ook meer rust .Zeg maar dat je het slechtste deel van het pad hebt gehad vanaf zaterdag .En het lange pad zal steeds beter begaanbaar worden.
    Veel geluk en sterkte jullie.

• 12 Januari 2012 - 10:04

Toos Westra:

Wat fijn voor jullie allemaal!
    Nu maar hopen dat bezoek thuis niet allemaal op dezelfde dag komen maar in overleg.
    Een bepaald soort rust hebben jullie allemaal nodig de komende tijd, maar inmiddels ken ik jullie wel zo dat jij en Ria echte mensen-mensen zijn. Toch, doe het een poosje rustig aan!
    Liefs voor allemaal en Daniëlle, een super verjaardag voor je!

• 12 Januari 2012 - 10:30

Jaap,Jacolien&Timo:

Goed nieuws zeg, fijn!

• 12 Januari 2012 - 12:09

Marijke:

Wat onvoorstelbaar snel is dat zeg...heerlijk.
    Maar houd wel de rem erop bij Ria.
    Groetjes van Jan en Marijke